Informàtica
L’activitat vol que els infants coneguin i sàpiguen utilitzar amb agilitat les eines tecnològiques més usuals per accedir a la informació i gestionar-la, potenciant la seva creativitat mitjançant el desenvolupament dels seus propis projectes personals de creació de textos, edició d’imatges, sons, gràfics i animacions.
Els alumnes trien el tema entre les seves aficions i s’entusiasmen descobrint les moltes possibilitats que aquestes eines els ofereixen: Kid Pix, Petit Escriptori/Tux paint, Word/Writer, Powerpoint/Impress, edició de pàgines web (Dreamweaver/NVU), Photoshop/PhotoScape, Paint/Paint Shop Pro, etc.
Robòtica
Els alumnes s’introdueixen jugant al món de la robòtica, la codificació i els diferents llenguatges de programació.
Des de la plataforma code.org, on hi ha jocs senzills i divertits per començar a programar, i utilitzant robots com: Code&Go Robot Mouse (I-4/I-5), Ozobot (CI).
Més endavant també fan disseny de projectes amb Scratch.
Construeixen jocs senzills però molt divertits (Pong (CI), CodeMonkey (CM)).
A Cicle mitjà fan muntatge i programació de robots LEGO per equips.
A Cicle superior s’introdueixen en el Python (llenguatge de programació utilitzat a la vida real) i realitzen projectes en equip amb LEGO Mindstorm EV3.
Mecanografia
Els objectius de l’activitat de mecanografia són:
– L’aprenentatge progressiu de l’ús del teclat de l’ordinador: Acostumar-se a la posició correcta dels dits, dominar l’abecedari (Qwerty), saber com es posen els accents i l’apòstrof, els nombres, els signes de puntuació, configuració de marges, i d’espaiat interlinial, etc.
– La millora de la velocitat.
– El coneixement i la pràctica dels documents bàsics: Word/Writer, Excel/Calc, etc.
– L’ús de les tabulacions.
– La consolidació mitjançant la pràctica dels coneixements que es van adquirint a classe.